Tradebroker lanserer elektronisk innkjøpsportal

Tradebroker skrev i 2009 avtale med Progrator|gatetrade på levering av en elektronisk innkjøpsportal. ABB, Agder Energi og Aibel har deltatt fra starten som pilotkunder på løsningen.

OBS: DENNE ARTIKKELEN ER REPUBLISERT. PUBLISERT FØRSTE GANG 24.2.2010.

Pilotprosjektet er nå avsluttet. Erfaringene hittil er positive og vi anbefaler medlemsbedriftene å ta innkjøpsportalen i bruk. Evalueringsrapporten fra forprosjektet kan du lese her.

Portalen lanseres nå og kan tas i bruk av samtlige medlemmer. I skrivende stund er over 200.000 artikler fra følgende leverandører tilgjengeliggjort i portalen:

  • Berggård Amundsen
  • Elektroskandia
  • Kinnarps
  • Kjedehuset v/Nordialog
  • Lyreco
  • Mester Grønn
  • Presentations Data
  • Ricoh Norge
  • Stempelfabrikken SAM
  • TESS
  • Wenaas

Flere leverandører vil bli implementert og informasjon om dette publiseres fortløpende på våre nettsider.

 

TRE ULIKE NIVÅER AV IMPLEMENTERING – VALGET ER DITT

1) Implementere portalen uten integrasjon mot egne systemer
Dette alternativet er kostnadsfritt for medlemsbedriftene og gir full tilgang til portalen med et ubegrenset antall brukere. For å komme i gang må den enkelte medlemsbedrift gjøre følgende:

  • Fylle ut Progrator|gatetrade sin mal for import av grunndata, hvor bl.a. alle brukere og adresser skal fylles inn.
  • Utpeke superbruker(e), som i samarbeid med Progrator|gatetrade planlegger og gjennomfører opplæring av brukerne.

Kontakt Progrator|gatetrade for ytterligere informasjon (kontaktinfo nederst).

 

2) Integrasjon av egen innkjøpsløsning mot Tradebrokers portal

For medlemsbedrifter med egen elektronisk innkjøpsløsning (SAP, Oracle, Basware etc.) er en punch out til Tradebrokers portal et godt alternativ.
Fra egen innkjøpsløsning ”puncher” brukeren ut til portalen, fyller en handlekurv, overfører handlekurven tilbake til eget innkjøpssystem og sender ordren derfra.

Dette alternativet krever at den enkelte medlemsbedrift inngår egen avtale med Progrator|gatetrade. Kostnaden avhenger bl.a. av kompleksiteten på integrasjon mot egen innkjøpsløsning, men den utgjør en fornuftig kostnad.

Kontakt Progrator|gatetrade for ytterligere informasjon (kontaktinfo nederst).

 

3) Som pkt 2, utvidet med tilgjengeliggjøring av egne avtaler

Medlemsbedrifter som ønsker å tilgjengeliggjøre egne avtaler (utover Tradebroker sine avtaler), og etablere integrasjon mot egen innkjøpsløsning, må ”løftes ut” av Tradebrokers portal og få sitt eget oppsett hos Progrator|gatetrade.

En fordel ved dette alternativet, utover tilgang til Tradebrokers avtaler, er at det enkelte medlem kan utnytte de videre mulighetene i Progrator|gatetrades løsninger. Inkludert i dette er f.eks. muligheten for automatisk fakturakontroll. Dette alternativet krever at den enkelte medlemsbedrift inngår egen avtale med Progrator|gatetrade.

Kontakt Progrator|gatetrade for ytterligere informasjon (kontaktinfo nederst).

--------

For mer informasjon om innkjøpsportalen kan følgende personer kontaktes:

Sigmund Rostad, Progrator|gatetrade, tlf 450 33 906

Øyvind Langvandsbråten, Tradebroker, tlf 23 16 52 85

OBS: DENNE ARTIKKELEN ER REPUBLISERT. PUBLISERT FØRSTE GANG 24.2.2010.

Developed by Aplia and ECIT Capstone - Powered by eZ Publish - Informasjonskapsler - Personvernerklæring