Rådsmøte 2010

Årets rådsmøte ble arrangert i Storebrand ASAs nye, delikate lokaler på Lysaker. Det ble en vellykket dag og vi gledet oss over den gode deltakelsen. Vi var nærmere 50 til lunsj!

Tradisjonen tro krydret vi også i år rådsmøtet med relevant faglig innhold. Alle tilbakemeldinger tyder på at vi lykkes, både mtp relevans og variasjon. Det var spennende å høre Ole Ruud fortelle hvordan Storebrand angrep flyttingen fra "down town" Oslo til "periferien" - en utfordring i seg selv.

Stina Billinger overtok deretter stafettpinnen og fortalte hvordan Storebrand ASA fokuserer på samfunnsansvar - de har fylt begrepet med substans!

Edgar Heitmann, Orkla ASA og Petter Andresen, Posten Norge AS berørte mange av de samme problemstillingene fra hvert sitt ståsted. Ingen bør være i tvil om viktigheten av å få oversikt over sine "spend" - også de ikke-strategiske.

Vel i havn med den faglige delen ble vi guidet til jubileumsrommet for en bedre Dolly-lunsj. For tredje år på rad stilte Dolly Dimple's velvillig og mannsterke opp. 16 pizzaer, salat og tilbehør - vi ble mette og det var mat igjen. Etter lunsj ble det servert jubileumskake. Tradebroker har 40-årsjubileum i år, en fin anledning til å tilfredsstille alle kakemonser.

Daglig leder Terje Fagervik og styreleder Steinar Wiik guidet deretter forsamlingen gjennom det formelle rådsmøtet. Siste agendapunkt var valg og vi er glade for å ønske Gunn-Sølvi Arveschoug fra Avinor AS, Knut Olav Melhus Høeg fra Storebrand ASA og Vidar Wester fra Kongsberg Gruppen ASA velkommen i Tradebrokers styre.

Presentasjonene fra møtets faglig del finner du her:

”Etableringen av Storebrands hovedkontor – filosofien bak og hvordan vi har lykkes” ved prosjektleder Ole Ruud i Storebrand ASA.

”Samfunnsansvar i næringslivet – PR-jippo eller forretningsstrategi?” ved samfunnsansvarsstrateg i SSP Stina Billinger.

”Spend Management i Orkla - hvordan Orkla samler og klassifiserer sitt samlede spend for å frembringe oppdaterte spendanalyser og -rapporter, som danner grunnlag for å identifisere og gjennomføre sourcingprosesser på indirekte kategorier” ved Senior Project Manager Edgar Heitmann i Orkla ASA.

”Postens bruk av konsulenter på innkjøpsområdet – transformering av innkjøp i Postenkonsernet” ved innkjøpsdirektør Petter Andresen i Posten Norge AS. (IKKE MOTTATT)

Developed by Aplia and ECIT Capstone - Powered by eZ Publish - Informasjonskapsler - Personvernerklæring