Tradebroker med ny logo og profil

Tradebroker med ny logo og profil

I 2008 ble Tradebrokers profil gjennomgått og revitalisert. Nå var tiden inne for å gi den grafiske profilen et løft. Vi har lagt vekt på å videreføre det trygge og tradisjonelle uttrykket.

Spørsmålet vi stilte oss selv var: «Hvordan kan vi med små grep løfte og modernisere  det visuelle uttrykket til Tradebroker?»

Svaret var enkelt. Svaret ligger i detaljene. 

Logoutrykket har vært tydelig og solid. Sirkelen representerer det stabile og omfavnende, og uthevelsen av ordet BRO, bygger oppunder det faktum at Tradebroker er en BRObygger mellom medlemmene og leverandørene.

I videreutviklingen av logoen har vi hatt fokus på å forsterke en allerede sterk identitet, og det ble raskt klart at vi måtte finne balansen mellom gjenkjennelighet og fornyelse. Vi lekte med alternativer der vi gikk bort fra sirkelen og løftet frem BRO på en alternativ måte. Kunne blitt fint det også, men men vi trodde mest på et alternativ der BRO sprenger grenser og gir Tradebroker et mer moderne visuelt uttrykk. Samtidig ivaretas  gjenkjennelsesverdien. Resultatet ser du øverst i nyheten her. Vi er fornøyde!

Vi har også tilført noen nye profilfarger og besluttet å benytte Open Sans som "vår" font. Enn videre har ikonene som illustrerer hvert avtaleområde blitt forenklet. Se her: https://www.tradebroker.no/avtaler/avtaleomraader

Nettsider og nyhetsbrev vil gjennomgå en revitalisering. Nettsider vil gjennomgå et større løft innenfor et par år, så her er det bare tatt enkle grep. Videre vil postale trykksaker, ulike presentasjoner o.a. oppdateres.

Developed by Aplia and ECIT Capstone - Powered by eZ Publish - Informasjonskapsler - Personvernerklæring