VWR - Da lab-Norge sto stille…

For to år siden samlet VWR 500 besøkende til VWR-dagen – en utstilling med konferanse der utstillerne var håndplukket blant selskapets leverandører. 18. oktober gjentok VWR suksessen, med 600 besøkende og egen motevisning.

Også denne gangen hadde lab-Norge funnet veien til konferanseavdelingen på Radisson Blu Scandinavia Hotel (tidligere kjent som SAS-hotellet) i Oslo. Nærmere 600 besøkende er ikke å kimse av når det er en enkelt leverandør som inviterer – selv om det kan skiltes med rundt 40 underutstillere i tillegg til VWRs egne merkevarer.

Seminarer
For noen år siden var det bortimot umulig å få fri for å reise på utstillinger. Litt lettere var det når en kunne ta med et fagseminar eller to. Selv om «Hands on» aldri kan undervurderes, var det nok seminardelen av VWR-dagen som også denne gang bidro til det gode besøkstallet.

Seminarene på VWR-dagen er av det praktiske slaget med titler som «Temperaturmåling på laboratoriet» og «What is important if you need the "right" pH?» I tillegg stilte Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) med foredraget «Sikker håndtering av brannfarlige stoffer i laboratoriet» sammen med en rekke av utstillerne som tok for seg alt fra laboratoriesikkerhet til cellekulturer og fotometrisk analyse av drikke- og avløpsvann.

Catwalk
Motevisning er stort sett noe en forbinder med – nettopp moter. Om de kjente designerne har brydd seg noe særlig om utseendet til lagerfrakker og verneutstyr, vites ikke, men også på laboratoriet har klær, sko, hansker og annet «hverdagsutstyr» etter hvert blitt med tilpasset brukeren. I tillegg har hele fargespekteret overtatt etter den kjente fargen «laboratoriefrakkgrå».

Til stor applaus stilte en rekke VWR-ansatte som modeller og viste det siste innen lab-bekledning med tilhørende «bijouteri», og mange av deltakerne syntes dette var en flott måte å få vite om nyhetene på markedet.

Pipetter på Facebook
VWR har i flere år tilbudt kundene service innen kalibrering og vedlikehold av pipetter. Markedet har etter hvert blitt oppmerksomme på at også denne typen «arbeidsredskap» trenger jevnlig ettersyn for å fungere, og VWR Pipetteservice har derfor hatt en jevn vekst de senere årene. VWR i Norge har etter hvert blitt kjent som «foregangsland» når det gjelder nye ideer, og nytt på listen over gode påfunn er VWR Pipetteservice på facebook. Ta en kikk på www.facebook.com/vwrpipetteservice og se om siden fortjener en «Like».

Egen kolleksjon
VWR stilte også denne gangen med egne produkter under tittelen VWR Collection. Dette er forbruksutstyr og annet som selges under egen logo. Et lite utplukk av noen titalls tusen varer fra kolleksjonen var å finne på VWR dagen, og det er Tom Halvorsen som har det europeiske ansvaret for hva som til en hver tid skal prydes med VWRs logo.

For to år siden tydet de positive tilbakemeldingene fra kunder og utstillere på at det kunne bli reprise. Gjentakelsen er nå i havn med god karakter – og skulle det bli en tredje gang, er VWR-dagen for tradisjon å regne.

Developed by Aplia and ECIT Capstone - Powered by eZ Publish - Informasjonskapsler - Personvernerklæring