Lars Bugge
Tradebrokers avtale med Kjedehuset vil som en følge av dette inneholde både Nordialog- og Telehusetforhandlere fra 1.6.2011. Enkeltmedlemmene står fritt i sitt valg av forhandler.
Satsingen mot SMB-markedet skal nå styrkes vesentlig.
Tidligere i år ble 20 av Telehusets forhandlere kjøpt opp av konsernet Kjedehuset, som er franchisehovedkontoret for blant annet Nordialog- og MobilData-kjeden. Oppkjøpet innebærer at Telehuset blir konsernets nye satsingskanal mot SMB-markedet.
Fokus på små og mellomstore bedrifter
Telehuset vil tilby de samme produktene og tjenestene som før navneendringen, eksempelvis mobiltelefoner, abonnement, sikkerhetsløsninger, e-post på mobilen, mobile sentralbordsløsninger og “skytjenester”.
Gjennom Telehuset vil man imidlertid få en produkt-, kompetanse- og tjenesteplattform som er enda mer skreddersydd for SMB-bedriftene. Vi skal rett og slett gjøre bedriftene mer konkurransedyktige gjennom markedets beste kompetanse på mobil- og datakommunikasjonsteknologi.
I forbindelse med overgangen fra MobilData til Telehuset vil alle butikkene bli omprofilert med nye skilter i mai/juni måned.
Til sammen har Telehuset nå over 40 forhandlere rundt om i landet.