Lars Bugge
For seks år siden besluttet Statoil ASA å selge sin detaljhandelsvirksomhet – Statoil-stasjonene. To år senere ble denne virksomheten en del av det kanadisk baserte Couche-Tard, en av verdens ledende aktører innenfor servicehandel. Nå er det tid for å starte noe nytt sammen.
–Fra mai i år vil Statoils bensinstasjoner i Skandinavia bli omprofilert til Circle K, en etter en. Det skandinaviske merkeskiftet vil ta omtrent ett år. Her i Norge betyr dette at vi i gjennomsnitt vil merke om en stasjon per dag. Våre stasjoner i Baltikum, Polen og Russland følger etter, rundt sommertider i 2017, forteller Knut Hilmar Hansen som er kommunikasjonssjef i selskapet.
Hentet fra USA
Circle K er et av merkene i Couche-Tard-familien. Hvis du har vært på kjøretur i USA, har du antakelig sett butikkene deres. Circle K ble grunnlagt i Arizona på begynnelsen av 1950-tallet. Grunnen til at vi valgte Circle K som vårt nye globale varemerke, er at det er Couche-Tards største og sterkeste merke. Som Circle K tilhører vi en global familie med nærmere 15.000 stasjoner og butikker med 100.000 engasjerte medarbeidere i 23 land rundt om i verden.
–Vi har store forventninger til det nye merket, og vi kan love at kundene våre fortsatt vil møte de samme vennlige medarbeiderne og få de samme gode produktene og tjenestene på bensinstasjonene våre, fortsetter Hansen.
Fra MIL, via BP og Norol, til Statoil og nå Circle K
–Vi er stolte av vår historie og hva vi har fått til mens vi har vært Statoil. Nå blir vi en del av en stor internasjonal kjede, det skal vi bruke til å utvikle oss – vi skal bygge videre på det kunden setter pris på i dag og som de anerkjenner oss for. Vi skal gjøre Circle K minst like kjent og kjært for kundene våre som vi vet at Statoil-navnet har vært i det norske markedet, avslutter kommunikasjonssjefen.